fredag 11 maj 2012

Kod röd.

Jaha, då var det dags igen, fram med värmedyna, massa filtar, saltlakrits och en massa halv kassa kärleksfilmer. Man kan kalla den vad man vill, lingonvecka, faludagarna, rödluvan, kod röd, röda faran osv. När man var yngre var man expert på att komma på smeknamn inte bara för att hålla det hemligt för killarna utan även för att man tyckte att det var kul med lustiga namn.
Varför inte bara säga "jag har mens nu, så nu ska jag gå och byta binda/tampong".
Det är ju inte så farligt? Jag tänker att det är bland det naturligaste man kan göra.

Nu ska jag skynda upp ur soffan för att göra mig en stor kopp te och sedan krypa ner igen och titta på efter tio på TV 4.

..men först kanske man ska byta propp, stoppa floden, sätta ny kork i flaskan, eller kanske helt enkelt skruva på locket så man håller tätt när man tittar på tv.
Tjolavipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar